fredag 16. april 2010

Dear CPH

Kjære København.

Det er så godt å være tilbake. Mursteinshusene, sykkelfeltene, gasskomfyrene og urtene i vinduskarmene ser alltid like koselig ut. Våren har kommet hit også, så både fuglene og menneskene synger i en helt annen tone.

Det er litt merkelig å være turist i det som for noen måneder siden var sin egen hjemby. Det er litt skummelt å snakke dansk, det er litt skummelt å ta bussen alene. Jeg føler mye på det med å være alene, alle lever i sin hverdag her, mens jeg er på ferie. Jeg går, og tenker i slowmotion.

Fire dager er akkurat passe. Det er så mye jeg savner ved København, men jeg fant ingen hverdag her. Da var det ingen rutiner, lite trygghet og ikke mange venner. Og derfor er det perfekt å være her på ferie så jeg kan slenge rutinene ut av vinduet, være trygg på meg selv og låne noen venner.

Ingen kommentarer: